Emily Xu nyaste doktorn i CERGU:s nätverk!

Emily Xu nyaste doktorn i CERGU:s nätverk!

Xiangxuan (Emily) Xu disputerade den 25 oktober med avhandlingen The Internet of Things: Projects-Places-Policies. Emily har varit CERGU-doktorand, antagen till forskarutbildning i ekonomisk geografi, med placering på Handelshögskolan i Göteborg (Företagsekonomiska institutionen). Hennes doktorandprojekt har handlat om den digitala geografins ekonomi, med särskilt focus på Internet of Things (IoT) och samspelet mellan context och IoT, såväl fysisk placering (urbana områden) och policies (framförallt EU:s policies rörande den digitala agendan).
Emilys handledare har varit Patrik Ström, docent i ekonomisk geografi, prefekt för företagsekonomiska institutionen och ledamot i CERGU:s styrgrupp, och Claes-Göran Alvstam, professor i ekonomisk geografi, fd ordförande i CERGU:s styrgrupp och numera sammankallande för CERGU:s International Advisory Board.