Forskningsmedel från Vetenskapsrådet till forskare i CERGU:s nätverk!

Publicerad

Ett varmt grattis till forskare i CERGU:s nätverk som lyckades att få forskningsmedel från Vetenskapsrådet (VR).

Projektbidrag
Johan Järlehed, 5.76 miljoner kronor.
Språkets roll i segregations- och gentrifieringsprocesser: språkliga landskap i Göteborg

Olof Larsson och Markus Johansson, 4 miljoner kronor.
Regelbrott som hot mot internationellt kollektivt handlande.

Oksana Shmulyar Gréen, 4.25 miljoner kronor.
Var hör jag till och vilka bryr jag mig om? Upplevelser av mobilitet, omsorgsrelationer och tillhörighet bland barn till östeuropeiska EU arbetskraftsmigranter i Sverige.

Katarzyna Wojnicka, 3.5 miljoner kronor.
Europeiska papparättsrörelser: diskurs och politk avseende (o) jämställdhet mellan könen.

Bidrag till forskningsmiljö
Daniel Naurin, 15.8 miljoner kronor.
Ett oberoende rättsväsende under press? Uppbyggnad av en infrastruktur för multidisciplinär forskning om EU-domstolen.

Bidrag till forskningsmiljö migration och integration
Andrea Spehar, 17.6 miljoner kronor.
Refugee Migration and Cities: Social Institutions, Political Governance and Integration in Jordan, Turkey and Sweden (SIPGI).