Cheryl Cordeiro och Patrik Ström på konferens i Spanien

Publicerad

CERGU-forskaren Cheryl Cordeiro deltog, tillsammans med styrgruppsledamot Patrik Ström, i 27:e konferensen som European Association for Research in Services (RESER) anordnade den 7 till 9 september i Bilbao i Spanien. Cordeiro skriver ” Vad jag tyckte var särskilt intressant med den här RESER 2017-konferensen var att staden Bilbao under de senaste två decennierna har gjort samordnade anstängningar för stadsförnyelse. Bilbao har vunnit internationellt erkännande för det sätt på vilket de förnyar staden och de räknas som en global exempelstad, tillsammans med städer som Baltomore, Glasgow, Rotterdam, m.fl. Bilbao strävar efter att vara en stad med avancerade tjänster och den här RESER 2017-konferensen hade stort genomslag i den lokala pressen.

Patrik Ström, som är ordförande i RESER, var konferensens huvudtalare tillsammans med Bilbaos borgmästare Juan Mari Aburto och Mondragon Universitets dekan för Handelshögskolan, Vincente Atxa.

2018 års RESER-konferens kommer att hållas i slutet av augusti 2018 i Göteborg. Handelshögskolan vid Göteborgs universitet kommer att vara värd för konferensen tillsammans med Chalmers tekniska högskola. Bild borttagen.