1-2 praktikanter med fokus på Europaparlamentsval

Publicerad

Centrum för Europaforskning (CERGU) och valforskningsprogrammet vid Göteborgs universitet söker tillsammans 1-2 praktikanter för vårterminen 2019. I uppdraget ingår att framställa ett antal faktablad om Europaparlamentsval och väljarbeteende, baserat på framförallt svenska (och delvis europeiska) valundersökningar. Faktabladen ska vara riktade till en bred allmänhet och även förklara valets kontext (i form av information om hur EU fungerar), ge exempel på aktuella frågor och göra jämförande utblickar till andra EU-länder. Dessa faktablad kommer att framställas i både svensk och engelsk version. Praktikanterna förväntas också delta i verksamheten på CERGU och i arbetet med den kommande Europaparlamentsvalsundersökningen.

Vi söker i första hand praktikanter för 20 veckor (hela vårterminen 2019), varav åtminstone en måste kunna svenska flytande, och minst en måste kunna flytande engelska. Goda kunskaper om EU är meriterande, liksom erfarenhet av statistisk metod och data (särskilt survey-undersökningar).
Praktikens placering kommer att vara på statsvetenskapliga institutionen i Göteborg.
Sök snarast men senast 5 november. Vi arbetar med löpande urval. För frågor kontakta Linda Berg, föreståndare CERGU, linda.berg@pol.gu.se, 031-7864062